

Intrada Records
#1
Geschrieben 10. Oktober 2005, 18:13
World premiere release of original soundtrack from Robert Aldrich horror thriller with Bette Davis and Olivia De Havilland. Major success for 20th Century Fox garners numerous Academy Award nominations including two for composer Frank DeVol (Best Original Score, Best Song). DeVol anchors involved score with warm main theme, setting trend to come for scary movies with lullaby themes playing before shrieks appear. In addition to orchestra, DeVol creates complex sequences with layers of then-state of the art electronics within orchestra plus ghostly female chorus. Harpsichord, piano add further spooky elements. Central to story is haunting theme song by DeVol with Mack David lyrics. Intrada is proud to present 70 minutes of music in stereo from original scoring session masters. Typical for aged 35mm magnetic elements, some deterioration is evident but good news in balance: all individual electronic effects, choral layers, harpsichord tracks, sweeteners and overlays plus all vocals have actually survived the years! Not always the case with restorations of this nature! This allows us to present setpieces like Bette Davis's harrowing nightmare ("The Storm"), Joseph Cotten's creepy return from the dead ("Off Rocker"), main title melding of music box with taunting children's chorus over main harmonica theme plus full lullaby vocals and more! Even with occasional deterioration, meticulous stereo presentation affords rewarding premiere of important sixties spook masterpiece! Frank DeVol conducts. Intrada Special Collection Volume 26 limited to 1200 copies!
#2
Geschrieben 29. November 2005, 20:00
Numero Uno auf der CD ist Leigh Harlines Musik für Edward Dmytryks Western Warlock mit Richard Widmark und Anthony Quinn.
Harlines bekannteste Komposition ist der Song "When You Whish Upon A Star" aus Disneys Pinocchio. Unglücklich über die Arbeitsweise bei diesem Studio, wurde kurz darauf einer der ersten Freelancer (er arbeitete also unabhängig und ohne Vertrag eines Studio) und schrieb u. a. die Musik zu Isle of the Dead (der einzige der Lewton-Horrorfilme, der keinen Score von Roy Webb hat) oder The Seven Faces of Dr. Lao sowie diverse Filme von Samuel Fuller.
Beim zweiten Score handelt es sich um Hugo Friedhofers Arbeit für den Film Noir Violent Saturday von Richard Fleischer.
Obwohl heute leider größtenteils vergessen, gilt Friedhofer bis heute für viele Komponisten als der Filmkomponist schlechthin. Zu seinen Bewunderern zählte u. a. auch Jerry Goldsmith.

#3
Geschrieben 17. Februar 2006, 16:21

#4
#5
#6
#7
Geschrieben 03. Mai 2006, 15:50
The Revolt of Mamie Stover ist ein 1956 entstandenes Drama von Raoul Walsh in dem Jane Russell die Hauptrolle spielte. Die Musik stammt von Hugo Friedhofer. Der zweite Score auf der CD ist David Raksins Komposition zu dem im gleichen Jahr entstandenen Film Hilda Crane mit Jean Simmons. Raksins populärster Titel ist das Thema aus Otto Premingers Film Noir Laura von dem es unzählige Cover-Versionen gibt.

#8
Geschrieben 12. Mai 2006, 14:00
Dem Label Intrada ist nun jedoch ein echter Coup gelungen und veröffentlicht nun die Originalaufnahmen aus der Serie.
Amazing Stories Vol. 1
ist das erste von drei Doppelalben, dass sich der Musik dieser Serie widmet. In den nächsten Monaten folgen zwei weitere Sets.
CD 1 enthält
Amazing Stories Main Title (John Williams)
sowie Suiten aus:
Ghost Train (John Williams)
Alamo Jobe (James Horner)
Gather Ye Acorns (Bruce Broughton)
The Doll (Georges Delerue)
The Amazing Falsworth (Billy Goldenberg)
CD 2:
Amazing Stories Bumber (John Williams)
Suiten:
Moving Day (David Shire)
Without Diana (Georges Delerue)
Mummy, Daddy (Danny Elfman & Steve Bartek)
Vanessa in the Garden (Lennie Niehaus)
Welcome to My Nightmare (Bruce Broughton)
und
Amazing Stories End Title & Amblin Logo (John Williams)

#9
#10
Geschrieben 20. Juni 2006, 22:14

"Time kills critics my dear." (Lisztomania)
"The movie never changes. It can't change. But everytime you see it, it seems different because you are different. You see different things." (12 Monkeys)
#11
Geschrieben 21. Juni 2006, 15:06
Die Scores auf der CD sollen zwar ordentlich, aber nicht die Qualität von Smalls Meisterwerken wie etwa Klute, The Parallax View oder Marathon Man erreichen.
#12
Geschrieben 24. Juni 2006, 23:01
Phibes sagte am 21.06.2006, 16:06:

"Time kills critics my dear." (Lisztomania)
"The movie never changes. It can't change. But everytime you see it, it seems different because you are different. You see different things." (12 Monkeys)
#13
Geschrieben 25. Juni 2006, 14:28
#14
Geschrieben 25. Juni 2006, 14:38

"Time kills critics my dear." (Lisztomania)
"The movie never changes. It can't change. But everytime you see it, it seems different because you are different. You see different things." (12 Monkeys)
#16
#17
Geschrieben 19. September 2006, 14:23

Bernsteins Musik wurde im fertigen Film kaum verwendet und bietet einige experimentelle Passagen, die im Werk des Komponisten wohl ziemlich einzigartig sind. Das im Film ungenutzte Liebesthema tauchte später in Heavy Metal auf.
#18
#19
#20
Geschrieben 02. Dezember 2006, 16:11
#21
#22
Geschrieben 20. Dezember 2006, 15:57

Die verlorengeglaubte Originalaufnahme. Die Mono-Aufnahmen der Recording Sessions aus dem Jahre 1968 befanden sich über Jahrzehnte im Archiv von Stanley Kubrick. North selber hatte nur eine Cassette, die er einst Jerry Goldsmith vorgespielt hat, die aber inzwischen auch verschwunden ist.
#24
Geschrieben 20. Dezember 2006, 17:44
Label-Chef Douglass Fake meint, dass die Scheibe womöglich in wenigen Tagen oder Wochen ausverkauft ist. Ich bin da aber ein wenig skeptisch, da viele wohl bereits die Neueinspielung haben.
#25
Geschrieben 20. Dezember 2006, 20:28
Zitat
I think both versions (North's and Goldsmith's) have something to offer: even in the mono mixdown made by Eric Tomlinson, our original has timbres and colors not present on the re-recording. The expanded low brass section seems more vibrant, more ferocious, so to speak. You'll also now be getting several important bars of music that were omitted from the re-recording. However, the re-recording has stunning sonics and certainly offers a dynamite listening experience! I think there's room to appreciate both.
Little tidbit. Don't look for the theme from AFRICA to appear this time. (That was an odd boo-boo on the re-recording, albeit it was cool to get music from AFRICA as interpreted by Jerry Goldsmith!)
--Doug
#26
Geschrieben 20. Dezember 2006, 23:13


"Time kills critics my dear." (Lisztomania)
"The movie never changes. It can't change. But everytime you see it, it seems different because you are different. You see different things." (12 Monkeys)
#27
Geschrieben 21. Dezember 2006, 15:51

#29
Geschrieben 13. Februar 2007, 17:52
#30
Geschrieben 19. Februar 2007, 23:57
Phibes sagte am 26.01.2007, 17:33:

"Time kills critics my dear." (Lisztomania)
"The movie never changes. It can't change. But everytime you see it, it seems different because you are different. You see different things." (12 Monkeys)
Besucher die dieses Thema lesen: 2
Mitglieder: 0, Gäste: 2, unsichtbare Mitglieder: 0